"Scott H. Young, “başarılı olmak için çok çalışmak gerektiği” ezberine karşı çıkıyor makalesinde. Başarıya az çalışarak ulaşmanın kolay olmadığını da ekliyor elbette. Yaratıcı düşünce olmadan daha yararlı, tesirli iş yapma yolları bulmanın zor olduğunu belirtiyor. Öncelikle çalışma yöntemlerimizin olmaları gerektiği kadar işe yarar olmayabileceği fikrine alıştırmalıyız kendimizi. Sonrasında yeni yöntemler için araştırmalara başlayabiliriz. İşte başlamak için Young’in önerileri:
80/20 Kuralı: Bu kural temel olarak az girdinin daha fazla çıktıya (ürüne) katkıda bulunacağını söyler ve verimsiz geçen %80’lik zamanı azaltmayı hedefler. Nasıl mı? Örneğin; e-posta zamanınızı azaltın yerine daha büyük projelere zaman ayırın. Önemi olmayan detaylarla uğraşmaktansa ana fikir’lere yoğunlaşın!
Parkinson Kuralı: Bu kural iş bitene kadar zaman alır der. Diğer bir deyişle, işi bitirmeye odaklanmak yerine yapılan işe yoğunlaşmak yan etkisini oluşturuyor. Kendinize kesin teslim tarihleri verin! Kontrol listeleriyle uğraşmaktansa işi tamamlamak için istek duyun. Mesela küçük bir iş için 90 dakika sonrasına alarm kurun ve 90 dakika sonra o işi bitirin. Devasa işleri küçük parçalara bölün, amaçsızca projenin bütünü ile uğraşmaktansa bu küçük parçaları tamamlamaya odaklanın.
Enerji Yönetimi: Çalışma zamanınızı “tamamıyla rahat olduğunuz” ve “tamamıyla odaklandığınız” zaman dilimlerine bölün. Uzun günler boyunca, günde birkaç saatini işgal eden projelerden uzak durun ya da masaya tek oturuşta bu projelerden kurtulun. Projeleri öldürün! İhtiyaç duyduğunuzda kendinizi yenilemenizi, tazelemenizi sağlayacak kaçamaklar yaratın.
Sadece Keskin Araçlar Kullanın :) paslı testere kullanan oduncuyu hatırlayın :)) Çok da iyi olmadığınız, iyi olmaya niyetlenmediğiniz işlerle zamanınızı öldürmeyin. Bırakın o işi iyi olanlar yapsın! Araç kadar beceri de zaman kazandırır unutmayın!
Rakamlar: Varsayımlar zamanı insafsızca kullanır. En iyi mücadele yöntemi varsayımları teste tabii tutmak ya da eğer mümkünse onları rakamsal değerlere dönüştürmek. Örneğin iki farklı yöntemi aynı anda kullanın ve hangisinin iyi çalıştığını değerlendirin. Kalorileri saymak yerine rakamları izleyin!
Nitelik Kuralı: Mükemmeliyetçi olmak mı hiç titiz olmamak mı daha iyi? Cevap basit: ekstra girdi (çaba, emek) daha önce benzer durumlarda kazandığınız çıktıdan daha az çıktıya yol açtığında çalışmayı bırakın! Aynı iş için günlük değişik zaman aralıklarını ölçün test edin: mesela e-posta için 30, 60, 90 dakika ayırdığınız 3 günü kıyaslayın. “Cila” ve “tamir” için harcadığınız zamanları karşılatırın. Eğer ‘cila’ya tamirden daha fazla zaman ayırıyorsanız işten erken çıksanız daha iyi olur!"
http://www.lifehack.org/articles/productivity/6-rules-to-work-less-and-get-more-accomplished.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder